FEDERACION ESPAÑOLA DE MUNICIPIOS Y PROVINCIAS

A FEMP presenta un Manual para representantes municipais nos Consellos Escolares


O documento foi presentado en Palencia polo Presidente da Comisión de Educación da FEMP, Vicente Orden Vígara, e o Alcalde do Concello anfitrión, Heliodoro Galego, no marco dunhas xornadas sobre "Os Concellos e a aprendizaxe ao longo da vida"




A FEMP quere potenciar a figura dos representantes municipais nos Consellos Escolares e que estes se convertan nunha referencia estable e próxima de participación nas actividades educativas do municipio. Por iso, publicou un Manual de consulta para o desempeño das funcións e tarefas que teñen encomendadas.

O Manual, coeditado pola FEMP e o Ministerio de Educación, subministra aos representantes municipais nos Consellos Escolares de Centro a información necesaria para que poidan asumir as súas responsabilidades cun maior coñecemento do ámbito escolar, así como para facilitar a súa integración e participación activa no deseño da rede de centros e na programación das súas necesidades máis importantes.

Tras a elaboración deste documento subxacer o interese dos Gobernos Locais españois en potenciar a súa presenza no deseño das políticas educativas que se desenvolven no ámbito municipal e en reivindicar o seu protagonismo na avaliación das necesidades da cidade en materia educativa. "A figura do Representante Municipal nos Consellos Escolares é clave para dar a coñecer as competencias que as corporacións locais asumen e desempeñan no ámbito educativo. As devanditas competencias e funcións van máis alá das meras actuacións en mantemento de infraestruturas básicas dos centros públicos, xa que os concellos tamén desenvolven programas adicionais e complementarios coa posta en marcha por exemplo de Escolas Municipais ou de Escolas de Formación para Persoas Adultas, ademais de actividades extraescolares. Esta guía é polo tanto unha excelente ferramenta de traballo para que os responsables municipais poidan desempeñar aínda mellor o seu traballo nos Consellos Escolares, fomentando a interrelación entre Cidade e Escola, impulsando a participación cidadá e as sinerxías de colaboración que nos permitan seguir mellorando o noso sistema educativo," sinalou o Alcalde de Palencia durante a presentación.

A FEMP considera que os Concellos, ademais de exercer con eficacia as competencias que ten encomendadas, deben avanzar no contacto cos colectivos de pais, profesores e alumnos; na súa implicación na programación de infraestruturas e equipamentos, en xeral, e na planificación, posta en marcha e xestión de programas educativos que completan a oferta do municipio, como por exemplo, as escolas infantís, casas de nenos, compensación educativa, educación de adultos ou actividades extraescolares, entre outros. "É unha guía que servirá de grande axuda para os representantes do municipalismo nos colexios, para fomentar unha maior relación, máis participativa aínda e máis eficaz", destacou o Presidente da Comisión de Educación da FEMP, Vicente Orden Vígara, quen fixo especial fincapé en "a necesidade de non regatear e si investir en Educación en tempos de crise".

O que un representante municipal debe coñecer

O Manual ofrece unha ampla información analizada en 6 apartados e varios anexos. O primeiro dos capítulos fala da crecente presenza municipal no ámbito educativo, das competencias educativas básicas -sistema regulado e non regulado- e das competencias municipais propias; todo iso acompañado da normativa de consulta.

A participación escolar, o Consello Escolar Municipal e a figura do representante municipal, están recollidos no segundo capítulo do Manual que, a continuación, aborda as claves da designación destes representantes e os distintos modelos de asignación; así como as cuestións básicas que debe coñecer para desenvolver o seu labor, como por exemplo, a lexislación e os documentos de referencia ou a organización dos centros. Despois, a guía analiza as funcións e tarefas do representante municipal e os requisitos necesarios para cumprir estas funcións, para finalizar expoñendo os sistemas e métodos de coordinación dos representantes nos Consellos Escolares de Centro.

O contido do Manual non se esgota aquí. Nuns anexos proporciona máis información sobre o sistema educativo español e varios modelos de designación adoptados por algúns Concellos. Por último, a xeito de "guía rápida", expón 30 preguntas coas súas correspondentes respostas, a normativa autonómica sobre Consellos Escolares e as pautas para que os Concellos proporcionen aos seus representantes os datos complementarios e específicos de cada municipio.

Xornadas sobre formación de persoas adultas

A presentación desta Manual da FEMP prodúcese no marco das Xornadas "Os Concellos e a aprendizaxe ao longo da vida. A formación das persoas adultas no século XXI", organizadas co obxectivo de coñecer as liñas estratéxicas de actuación que se formula, tanto a nivel internacional como estatal, nas propostas de regulación da aprendizaxe, así como reflexionar acerca da realidade da formación das persoas adultas dende unha mirada territorial e no marco dunha sociedade democrática.

Estas xornadas reúnen en Palencia responsables políticos e técnicos dos servizos de educación municipais, para falar sobre oferta informativa ás persoas adultas e a complementariedade dos sistemas que se aplican, analizar as experiencias de funcionamento das redes e de formatos existentes e coñecer as boas prácticas na formación.

Nas sesións interveñen representantes do Ministerio de Educación, da FEMP, da Xunta de Castela e León, e de varios concellos e universidades españolas